Itiner - 70 km

ÚTVONAL VÁLTOZÁS!
Mivel az 1. pont előtt az eddigi útvonal egy része magánterület lett, ezért a Szarvashegyet már nem érinti az útvonalak, és az 1. ellenőrzőpont is új helyre került. A Sztaravodai út végén egyenesen továbbhaladva a Szarvashegyi úton át éritek el az új 1-es pontot.

Letölthető itinerek

Az alábbi linkeken és leírásban már a módosított útvonalat találjátok:

A Tourinform Irodától indulj el a hídon át a Szabadság tér felé, majd fordulj rá jobbra a Bükkös partra. Itt a Bükkös Tanösvény SÁRGA T jelzését kövesd. (vízvételi lehetőségek: rajttól 300 m-re Mátyás király u. kék kút, 1,4 km Bükkös part u. – Fehérvíz-forrás, 1,8 km újabb kék kút) Ezen az úton haladj 4 km-en keresztül, a Szentlászlói útig. Ebből 3,2 km a patak partján halad.

Vigyázz, forgalmas út! Innen a SÁRGA + -et kövesd. A színes buszmegállóhoz kiérve fordulj jobbra, majd 50 métert követően irány balra felfelé a meredek Mester utcán, majd a jelet követve, jobbra Puskin u. – balra Kavics u. – és balra Pásztor u. következik (kék kút jobbra). Az aszfaltút végén jobbra lefelé indul egy földút, a Sárfű u., majd abból a Tuja u. ami egészen a Sztaravodai útig tart. Fordulj balra a főútra, majd haladj ezen 1,2 km-en keresztül (Szarvashegyi út végéig). Vigyázz, forgalmas útszakasz! Amint eléred a ZÖLD sáv jelzést, menj további 300 métert ezen az úton, és jobb kéz felől, az erdészeti sorompónál meg is találod az 1. ellenőrző pontot. [Szarvashegy] A kód pontos helye: közvetlenül a sorompó mellett, a fatábla hátulján. Az alternatív pont helye: A sorompón túl 20 méterre az út mellett egy nagy fa hátulján. (Eddig megtett táv: 6,9 km)

Folytasd utadat a ZÖLD sávon, és 4,3 km múlva eléred Pilisszentlászló központját. (vízvételi lehetőségek: a településre beérve rögtön balra kék kút; majd 400 m-re, a Kossuth L. u végén balra, a kis parkban barna karos kút; majd 100 m múlva újabb kék kút) Innen a KÉK sávon menj tovább 500 métert a Kis Rigó Vendéglőig. Kék kutat itt is találsz.Meg is érkeztél az 2. ellenőrző ponthoz. A kód pontos helye: Pilis bike tábla oldalán. Az alternatív pont helye: a táblával szemben, a Vendéglő kapuján bal oldalt. (Eddig megtett táv: 12,5 km)

Menj tovább a KÉK sávon. 2,4 km múlva eléred a Kárpát-forrást,majd tovább haladva (1 km) a Sikárosi-erdészlak és a Szilágyi Bernát-forrás (700 m) esik útba, továbbra is a KÉK sávon. 500 métert követően eléred a Sikárosi-rét szélét, ahol fordulj jobbra a KÉK sávra. Menj egyenesen 700 métert, majd fordulj balra, továbbra is a KÉK sávon. Irány a hegy! Folyamatosan emelkedve, 4,4 km múlva érsz el Dobogókőre az Eötvös Lóránd Menedékházhoz és vele együtt a 3. ellenőrző ponthoz. A kód pontos helye: a Menedékház bejárati ajtaja mellett balra az ablakban. Az alternatív pont helye: az épülettel szemben állva a bal oldali terasz előtti Duna-Ipoly Nemzeti Park tábla hátulján, jobb oldalt. (Eddig megtett táv: 22,3 km)

Innen a PIROS sávon balra lefelé menj tovább, a főutat keresztezve (kék kút az aszfaltút előtt jobb oldalon). Irány Pilisszentkereszt. Az út végig lejteni fog, 3,1 km múlva le is érsz. A településen áthaladó 1,3 km-es szakaszon 5 db kék kutat találsz.Pilisszentkereszt végétől haladj tovább még 800 métert a PIROS sávon (ami itt letér balra), te menj tovább egyenesen immáron a ZÖLD sáv jelzésen. Innen az út végig emelkedik, de a kilátás kárpótolni fog. 3,2 km múlva eléred a Pilis-nyerget, innen fordulj jobbra a ZÖLD háromszögre. Irány fel a Pilis-tetőre, egészen a Boldog Özséb kilátóig (600 m)! Megérkeztél a 4. ellenőrző ponthoz. A kód pontos helye: a Pilisi Parkerdő tábla hátulján, balra fent. Az alternatív pont helye: a kilátó mögötti rönk asztal hátsó lábán. (Eddig megtett táv: 31,3 km)

Folytasd utadat tovább jobbra, a ZÖLD háromszögön. Irány lefelé! 2,7 km múlva, egy éles visszafordítóval eléred a ZÖLD sávot, ezen menj tovább jobbra lefelé 1,6 km-t, míg eléred a PIROS sáv jelzést. Itt fordulj jobbra és menj el egészen Pilisszentlélekig (1,3 km). 700 m-t követően kék kutat találsz az út jobb oldalán. Ezt követően tarts jobbra, továbbra is a PIROS sávon. 700 méter múlva el is éred a Pálos templomromot és vele az 5. ellenőrző pontot. A kód pontos helye: az út bal oldalán, 5 méterre az úttól kivágott fa tuskóján. Az alternatív pont helye: 80 méterre jobbra feljebb az aszfaltút túloldalán az információs oszlop hátulján. (Eddig megtett táv: 38,3 km)

Menj tovább 500 métert a PIROS sávon, majd térj le jobbra és a ZÖLD + jelzésen menj tovább 1,4 km-t, míg eléred a Hoffmann Vendégházat. Továbbra is a ZÖLD + jelzést kövesd. Újabb 1,4 km és felérsz a Szakó-nyereghez. Innen a PIROS sávon, azaz a Téry úton folytasd az utadat balra lefelé (4 km), egészen Dömösig. (Kék kút a Béla király út 10. szám előtt.) Megérkeztél a 6. ellenőrző ponthoz. A kód pontos helye: a Napfény Presszó bejárati ajtaja mellett jobbra az ablakban. Az alternatív pont helye: a fő út melletti Napfény Presszó tábla oldalán. (Eddig megtett táv: 45,6 km)

Indulj tovább jobbra a fő út mellett a PIROS sávon. A következő 800 méteres szakaszon 3 db kék kutat is találsz. (A településen az utolsó vízvételi lehetőség a Királykúti utca 41. szám előtt.) 1,2 km múlva eléred a Szentfa Kápolnát, ahonnan az egész útvonal legizgalmasabb szakasza indul. Közvetlen a forrástól indulj felfelé, ahol 100 méter múlva el is éred a PIROS háromszög jelzést. Irány fel a Prédikálószék tetejére (2,3 km)! Az út végig meredeken felfelé visz, szélsőséges időjárás esetén legyél óvatos. Elérve a Vadálló-köveket szép kilátásban lesz részed. Vigyázz! Esős-havas időben a sziklák nagyon csúszósak-veszélyesek lehetnek! Ne tévesszen meg, két út is van a csúcsig, az egyik a sziklákon át, a másik mellette az erdőben vezet, mindkettő jó. A csúcsra felérve gyönyörű kilátás nyílik a Dunakanyarra! A kilátóból még szebb, próbáld ki. Megérkeztél a 7. ellenőrző ponthoz. A kód pontos helye: a Pilisi Parkerdő tábla oldalán. Az alternatív pont helye: a Pilis Parkerdő oszlop hátulján. (Eddig megtett táv: 49,9 km)

Menj tovább a PIROS háromszögön lefelé 2,6 km-t a Varga-Lószig. Itt fordulj jobbra, és továbbra is a PIROS háromszög jelzésen haladj lefelé. 1,2 km múlva érsz el a PIROS sáv jelzésig, ahol balra fordulj. Továbbra is lefelé vezet az utad a Király-völgyön át. 1,8 km múlva eléred a Sikárosi-rét szélét, ahol ma egyszer már jártál. Menj 1,8 km-t a PIROS sávon, egészen fel a Tölgyikrekig, majd 200 méter múlva térj le balra a PIROS +-re. 1,3 km után az erdészeti út a PIROS + -tel kb. párhuzamosan halad, bármelyik utat választhatod. 600 métert követően eléred a ZÖLD háromszög jelzést és irány balra fel a Bölcső-hegyre. 500 méter múlva eléred a csúcsot és vele együtt a 8. ellenőrző pontot. A kód pontos helye: a ZÖLD háromszög kereszteződésdél az út bal oldalán, az ösvénytől kb. 3 méterre egy fa hátulján. Az alternatív pont helye: az ösvénytől 10 méterre az odús fa hátulján. (Eddig megtett táv: 59,9 km)

A csúcsról irány balra lefelé, továbbra is a ZÖLD háromszögön. 700 méter múlva eléred a Lajos-forrást. A forrást elhagyva, kb. 100 méter múlva, jobbra fordulva a SÁRGA sávon folytasd utadat. Át a réten, lefelé a kanyargós úton 3,4 km-en keresztül. (Kitérő: a Lajos-forrás után 2,1 km-re, a SÁRGA jelre balra letérve 200 m után találod a Vasas-szakadékot. Érdemes megnézni, mert nagyon szép!) Ezzel el is éred a Kőhegyi Menedékházat, és egyúttal meg is érkeztél a 9. ellenőrző ponthoz. A kód pontos helye: a Menedékház bejáratával szemben a Pilisi Parkerdő tábla oldalán. Az alternatív pont helye: a bejárati ajtaja mellett jobbra az ablakban. (Eddig megtett táv: 64,1 km)

Továbbra is a SÁRGA sávot kövesd, végig lefelé. 2 km múlva, a parkoló alatt elérsz egy kék kutat, ezzel már kibírod a célig. Innen a SÁRGA négyzeten haladj tovább 800 métert, majd kövesd az utat balra. 500 métert követően az utad a magasfeszültségű vezeték oszlopa mellett vezet be újra az erdőbe. Elsőre talán nem is gondolnád, hogy ott egy út vezet. 200 méter múlva újra eléred a Bükkös-patakot és vele a Bükkös Tanösvény SÁRGA T jelzését. Az útvonal ismerős lesz, a vízvételi lehetőségekkel együtt, hisz nem is oly régen ugyanerre jártál.  2,9 km múlva érsz vissza a Tourinform Irodához a Célba. (Megtett táv: 70,4 km) Gratulálunk a sikeres teljesítéshez!

VÍZVÉTELI LEHETŐSÉGEK LISTÁJA

• Szentendre, Mátyás király u. – kék kút (0,3 km)
  • Szentendre, Bükkös part u. – Fehérvíz-forrás (1,4 km)
  • Szentendre, Bükkös part u. – kék kút (1,8 km)
  • Szentendre, Kavics u. / Pásztor u. – kék kút (4,5 km)
  • Szentendre, Forrás u. játszótér – kék kút (6,1 km)
  • Pilisszentlászló, Kossuth Lajos u. – kék kút (11,5 km)
  • Pilisszentlászló, Kossuth Lajos u. – barna karos kút (11,9 km)
  • Pilisszentlászló, Béke u. sarok – kék kút (12,0 km)
  • Kis Rigó vendéglő – kék kút (12,5 km)
  • Dobogókő – kék kút
  • Pilisszentkereszt – kék kút (25,5 km)
  • Pilisszentkereszt – kék kút (25,8 km)
  • Pilisszentkereszt – kék kút (26,0 km)
  • Pilisszentkereszt – kék kút (26,1 km)
  • Pilisszentkereszt – kék kút (26,3 km)
  • Pilisszentlélek – kék kút (37,6 km)
  • Dömös – kék kút (45,5 km)
  • Dömös – kék kút (45,8 km)
  • Dömös – kék kút (46,3 km)
  • Dömös – kék kút (46,4 km)
  • Kaintz György -forrás (47,6 km) – alig folyik
  • Lajos-forrás (60,7 km)
  • Csepel-forrás (62,5 km) – kitérő
  • Kőhegyi Menedékház (64,1 km) – nyitva tartás alatt
  • Szentendre, parkoló alatt – kék kút (66,2 km)
  • Szentendre, Bükkös part u. – kék kút (68,6 km)
  • Szentendre, Bükkös part u. – Fehérvíz-forrás (69,1 km)
  • Szentendre, Mátyás király u. – kék kút (70,1 km)

Pályainfó

Vadászat miatti korlátozások Tovább

Ajándékok a célban

2020/07/04

Ha szintidőn belül célba érsz, a teljesítésért járó érem mellett az alábbi ajándékok várnak még Rád! Tovább